سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیطان پرستی/ محمد خدادادی/ بخش اول

ارسال‌کننده : فصل رویش2 در : 88/5/12 2:0 عصر

در طی سه دهه گذشته و به دنبال روی آوردن مردم جهان به سوی معنویات و با هدف جلوگیری از گرایش مردم به سوی ادیان الهی ، میزان 2500 فرقه جدید ساخته شده است . از جمله این  فرقه ها که خود دارای اشکال مختلفی است شیطان پرستی می باشد . این فرقه خود را در غالب گروه های موسیقی به جوامع معرفی می کند؛ به همین جهت بسیار خزنده و بدون هیاهو در ذهن و روح  جوانان نفوذ می کند. چنانکه در کشور خودمان نیز زمزمه گسترش و نفوذ تشکیلاتی آنها از رسانه های مختلف به گوش می رسد . زمزمه فعالیت این گروهها زنگ خطری برای متولیان فرهنگی کشورمان مخصوصاً  قشر روحانیت به حساب می آید . بنابراین قبل از مقابله با هجمه های فرهنگی ، بدیهی  است که باید شناخت کامل و وافی از ابعاد مختلف آن ، پیدا شود تا بتوان با آگاهی و شناخت ، راهکارهای مناسب برای مقابله را تدارک دید . سعی ما در این نوشتار بر این است تا  گوشه ای از مرام و مسلک ، عقاید ، نمادها و ابزار ترویجی گروههای شیطان پرستی را به تصویر بکشیم  تا در سایه این آگاهی ، در مسیر مقابله و جذب جوانان به این گونه فرقه های انحرافی ، گامهای مؤثری برداشته شود.

 

پیشینه شیطان پرستی :

شیطان پرستی از جمله اعتقاداتی است که به عقیده برخی به هزاران سال پیش باز می گردد . آنها دلیل شیطان پرستی را تسلیم و انقیاد انسان در مقابل موجود و قدرت برتر می دانند . به اعتقاد این عده ، شیطان به عنوان قدرت مطلق زمین و آسمان و پدیدآورنده آن و خدای خشم و نفرت ،  مورد پرستش بوده و حتی در مواقع خاصی قربانی هایی نیز به آن اهداء می شد که دختر بچه ها بهترین قربانی برای این امر بودند. به هر حال تاریخچه شیطان پرستی به گذشته های دور برمی گردد. بعدها این آئین به      صورت های دیگر نمود پیدا کرده و چیزهایی از گذشته چه با تحریف و چه بدون تحریف، دست به دست نسلهای بعدی رسید تا در قرن 14ـ 15 میلادی شیطان پرستی سبک و مفهوم دیگری پیدا کرد  و شکل تکامل یافته آن در اواسط قرن بیستم رونمایی می کند. بر این اساس می توان سیر تاریخی آن را به شیطان پرستی قدیم و جدید و بلکه جدیدتر تقسیم نمود .

 

1ـ شیطان پرستی قدیم :

از نظر تاریخی شیطان پرستی قدیمی، به قرون وسطی برمی گردد . برخی بر این عقیده اند که اصولاً شیطان را کلیسا به وجود آورد تا تمام بدیها و پلیدیها را به او نسبت دهد تا به نوعی، هم خدمتی به بشریت کرده و گناهان را از خود دور کند و هم جادو گران را که در قرون وسطی از قدرت زیادی برخوردار بودند ، را به عنوان پیروان شیطان معرفی کرده و از قدرت نفوذشان بکاهد . البته این نظریه به دلیل شواهدی ، کمی نسبت به مسیحیت و کلیسا ، مغرضانه نشان می دهد. زیرا قبل از مسیحیت و در زمانهای حضرت ابراهیم و موسی و... نیز وجود شیطان مسلم بوده و اساساً اگر وجود نداشت هیچگاه آدم و حواء به زمین سقوط نمی کردند . به هر حال شیطان پرستان قرون وسطی دارای مراسمی بودند که کمک های شیطان را برای کارهای زیان آور طلب می کردند. اساساً شیطان پرستی قدیمی ، کار کرد شیطان را در انجام کارهای زیان آور و کمک به برخی پادشاهان در جنگ ها می دانست . آنها وجود خارجی شیطان را باور داشته و قدرت او را عظیم ترین قدرت در جهان می دانند . اصل شهوترانی و ارضای غریزه جنسی ، اصل لاینفک مراسمات آنها بوده و به دلیل مخالفت با مسیح و کلیسا ، در مراسم خود اعمال ضد مسیحیت انجام می دادند . آنها معتقد بودند که جهنمی وجود ندارد بلکه جهنم همین دنیایی است که در آن زندگی می کنیم .

 

2 ـ شیطان پرستی جدید

الف )  از قرون 16 میلادی تا دهه  1960

شیطان پرستی جدید در انگلستان به وجود آمد . فراماسون ها احیاء کننده جادو گری و شیطان پرستی در قاره اروپا در قرون 16 میلادی می باشند . گسترش سریع جادوگری و شیطان پرستی در آن دوران مخصوصاً در بین زنان ، سبب شد تا در قرون 16 و 17 میلادی و در جنبشپاکسازی جادوگری و شیطان پرستی بیش از 60 هزار نفر از جادوگران ، اعدام شوند . از سویی دیگر کلیسا با اسم مبارزه با خرافات و به ویژه سحر و جادو به تفتیش عقاید پرداخت . در نتیجه برانگیخته شدن حس لجبازی مردم به وسیله حاکم ، تفتیش عقاید و علل دیگر، عده کسانی که خود را جادوگر و شیطان پرست می دانستند سریعاً رو به افزایش نهاد به گونه ای که از حیث  ماهیت و مقیاس به صورت یک بیماری مُسری در آمد . در اوائل قرن  19، بعضی از اشراف انگلستان که عضو گروه فراماسونری بودند ، به رهبری        « فرانسیس داشود » گروه شیطان پرستان به نام « باشگاه آتش جهنم » را در شهر لندن تأسیس نمودند و از اوئل این قرن بود که شهر لندن ، مرکز اصلی شیطان پرستان در اروپا گردید . استفاده از مواد مخدر و انجام مراسم مبتذل جنسی، فعالیت اصلی این گروه های شیطان پرست را تشکیل می داد. این فرقه توسط سرمایه داران در دهه 1960 مورد حمایت قرار گرفت و چند گروه شیطان پرست در انگلستان و و ایالات متحده آمریکا به وجود آمد که معروف ترین آنها تشکیل کلیسای شیطان در سانفرانسیسکو  می باشد  که فصل جدیدی را در بازسازی و گسترش این فرقه گشود .

ب) شیطان پرستی جدید ، دهه 1960 :

در دهه های اخیر و به علت گرایش مردم جهان به معنویات و با هدف جلوگیری از این گرایشها ، فرقه های انحرافی مورد حمایت سرمایه داران خصوصاً صهیونیست ها قرار گرفت . شیطان پرستی نیز در راستای همین هدف بازسازی و مورد حمایت قرار گرفت . این بار آنتوان لاوی یهودی این مأموریت را برعهده گرفت . وی در 30 آوریل 1966 در حالی که سر خود را به عنوان رسم آئین جدید تراشیده بود ، بنیانگذاری کلیسای شیطان را اعلام کرد و این سال را به عنوان« سال اول عهد شیطان » اعلام کرد .

چندی بعد با انتشار کتاب انجیل شیطانی در سال 1969 به اظهار تعالیم کلیسای شیطان پرداخت و شیطان را فرمانروای زمین خواند .

 در سال 1927 کتاب « آئین پرستش شیطانی » را منتشر ساخت که جزئیات بیشتری از آئین پرستش ، رسوم و تشریفات دینی پرستش شیطانی ( از جمله مراسم عشاء تاریک ) در آن ذکر شده است .

شخصیت های برجسته شیطان پرستی جدید :

1ـ آنتوان لاوی : وی بنیانگذار شیطان پرستی جدید است. آنتوان در آوریل سال 1930 در شهر شیکاگو متولد شد ولی به علت مهاجرت خانواده اش ، بیشتر دوران رشد وی در سانفرانسیسکو سپری شد . در سن 17 سالگی دبیرستان را رها کرد و از خانه فرار کرد . ابتدا در یک سیرک مشغول شد ، و بعد به نوازندگی روی آورد . و در سال 1950 به عنوان عکاس در دایره جنائی پلیس استخدام شد . لاوی در سال 1952 با « کاردل لنسینگ » ازدواج کرد که نتیجه آن اولین دختر او « کلارا»         می باشد. این ازدواج به علت شیفتگی آنتوان به « داین هگارتی » منجر به طلاق شد . آنتوان و داین هرگز ازدواج نکردند ولی رابطه آنها بعد از سالهای طولانی به تولد دختر دوم او « زنا لاوی » منجر شد . او به علت موفقیت در نوازندگی پیانو از مشهورترین افراد زمان خود بود . لاوی در شب های جمعه سخنرانی سری ای تشکیل داد که آنها را « دایره اسرار آمیز » نامیده بود . یکی از اعضای این حلقه ، پیشنهاد تأسیس آئین جدید را به او داد وی در 30 آوریل 1966 بنیانگذاری کلیسای شیطان را اعلام کرد . هِگرتی و لاوی در سال 1980 از هم جدا شدند و آخرین همراه وی « بلانچ بارتون » بود . نتیجه این همراهی تنها پسر وی به نام « کرنگی لاوی » شد . آنتوان در 29 اکتبر 1997 به علت تورم ریه مُرد . روز مرگ لاوی به عنوان روز هالودین شناخته می شود . در تدفین شیطانی لاوی که به صورت مخفیانه انجام شد ، جسدش سوزانده و خاکستر شد ، خاکستر لاوی دفن نشد و بین وارثانش تقسیم گردید و با این فرض که دارای قدرت اسرار آمیز است ، در آئین پرستش اسرار آمیز شیطانی  استفاده می شود . آنتوان در سه حوزه کتاب ، فیلم و موسیقی آثاری از خود بر جای گذاشته است :

الف ) کتاب ها : 1ـ انجیل شیطانی  2ـ ساحره تمام عیار  3ـ آئین پرستش شیطانی  4ـ گفتگوهای شیطانی  5ـ دفتر یادداشت شیطان   

ب) فیلم ها : 1ـ نیایش برادر اهریمن من  2ـ عشاء ربانی شیطان  3ـ باران شیطان  4ـ اتومبیل         5ـ مرگ صحنه  6 ـ گفتگوی شیطان

ج) موسیقی : 1ـ موسیقی عشاء شیطانی  2ـ موسیقی بیگانه  3ـ شیطان به تعطیلات می رود .

 

2ـ پیتر گیلمور ( موبد اعظم ) :

گیلمور از همراهان لاوی در تأسیس کلیسای شیطان است. در سال 1989 همراه با همسرش        « پگی نارامیا» شروع به انتشار مجله « شعله سیاه » کردند. وی در سال 2001 توسط موبده « بلانچ  بارتون » به عنوان کاهن اعظم کلیسای شیطان تعیین گردید. در 2005 مقدمه ای بر انجیل آنتوان نوشت و آخرین اثرش کتاب مقدس شیطانی است که در اواسط 2007 منتشر شد. وی هم اکنون به عنوان موبد اعظم در کلیسای شیطان پرستی فعالیت می کند. گیلمور به عنوان نماینده کلیسای شیطان در برنامه های متعددی که در رادیو و تلویزیون راجع به  شیطان پرستی پخش می شود حضور فعالی دارد .

3ـ مایکل آکینو

4ـ پگی نارامیا

5 ـ کلارا لاوی

 

سازمانهای وابسته :

سازمانهای وابسته شیطان پرستی که از آنها با عنوان پایگاههای شیطان یاد می شود ،  متعددند ولی معروف ترین آنها کلیسای شیطان و معبد سِت می باشد .

الف ) کلیسای شیطان :

این سازمان در 30 آوریل 1966 توسط آنتوان لاوی تأسیس شد . پس از مرگ وی ، اداره آن به همسرش بارتون رسید و در حال حاضر نیز توسط یکی از اعضای قدیمی آن یعنی پیتر گیلمور اداره می شود. کلیسای شیطان محلی برای عبادت شیطان پرستان بوده و برای انجام مراسمات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد . این کلیسا تنها مکانی است که بر اساس قوانینش با استفاده از کمک های مالی دولت ها بر قرار نیست و اعضای آن برای ورود باید پول بپردازند . کودکان نیز تا زمانی که توانایی درک فلسفه آنها را پیدا نکرده اند اجازه ورود ندارند ، ولی ورود سایر افراد برای آشنایی با این فرقه بلا مانع است .

 ب) معبد سِت :

 از جمله معروف ترین و مشهورترین سازمانهای شیطان پرستی ، معبد سِت است که مدعی رهبری « طریقت دست چپ » را دارد . این معبد در سال 1975 توسط مایکل آکینو در سانفرانسیسکو بنیانگذاری شد . او و گروهی دیگر از کشیشان شیطان بخاطر اختلافات فلسفی و مدیریتی، همچنین به خاطر فساد موجود در کلیسای شیطان از آن جدا شده و سازمان معبد سِت را تشکیل دادند.

ج) تفاوت میان کلیسای شیطان و معبدسِت :

بارزترین تفاوت میان کلیسای شیطان و معبدسِت مربوط به مفهوم شیطان است . معتقدترین به کلیسای شیطان که ( یستینیت ) نامیده می شوند بر این باورند که شیطان موجودی نمادین است و وجود خارجی ندارد. آنها از شیطان برای نشان دادن توجهات خود و به استهزاء گرفتن مسیحیت بهره می گیرند . در حالی که پیروان معبدسِت که « ستیانس» نامیده می شوند معتقد به وجود شیطان واقعی بوده و به آن پادشاه تاریکی می گویند . سِتَن satan)) نامی است مأخوذ از انجیل به عنوان پادشاه تاریکی و سِت نام خداوند مرگ و عالم اموات در مصر باستان است.

 

.

 

انجیل شیطانی :

انجیل شیطانی شامل 4 بخش است :  1ـ کتاب شیطان  2ـ کتاب لوسیفر  3ـ کتاب بلیل Belial     4ـ کتاب لوتیان Leviathan  فصل اول این کتاب ، احکام 9 گانه شیطان پرستی است .

 

احکام شیطان پرستی :

1ـ شیطان به جای ریاضت ، نماینده افراط است .

2ـ شیطان به جای آنکه نماینده توهم معنوی باشد نماینده زندگی مادی است. ( از دید آنها همه مسائل و تجارب غیر مادی و معنوی ، توهم ، دورغ و تظاهر خوانده می شود )

3ـ شیطان نشان دهنده عقل پاک است به جای خود فریبی متظاهرانه .

4ـ شیطان نشانه عشق به افرادی است که لیاقتش را دارند نه هدر دادن آن برای افراد نمک نشناس. ( بر خلاف مسیحیت و سایر ادیان که عشق به همه انسانها را آموزش می دهد )

5 ـ شیطان به ما انتقام جویی را به جای برگرداندن طرف دیگر صورت نشان می دهد . ( بر خلاف آنچه به آن معتقد است ) .

6ـ شیطان به ما مسئولیت در برابر مسئول را به جای مسئولیت در برابر موجودات ترسناک خیالی می آموزد .

7ـ شیطان می گوید که انسان حیوان دیگری است ، گاه بدتر و اکثر مواقع به دلیل روح خدایی و پیشرفت ذهنی اش ، ( که از او بد طینت ترین حیوان را ساخته است ) پست تر است . ( دقت کنید که روح خدایی که به اعتقاد ادیان منشاء و دلیل بزرگی و خوبی انسانها در این نظریه دلیل بد طینت ترین موجود بودن اوست ) .

8ـ شیطان آنچه را که گناه می نامند را عواملی برای ارضای نیازهای فیزیکی، حسی و ذهنی   می داند .

9ـ شیطان بهترین دوست کلیساست زیرا آن را سالها مشغول کرد. 

 

قوانین شیطان پرستی :

یازده قانون لاوی گرچه نظام نامه اخلاقی نیست ولی راهنمایی های کلی برای زندگی شیطان پرستی در آن ارائه شده است .

1ـ هرگز نظراتت را قبل از آنکه از تو بپرسند ، بازگو نکن .

2ـ مشکلاتت را برای دیگران بازگو نکن مگر آنکه مطمئن شوی مایل به شنیدنش هستند .

3ـ وقتی مهمان کسی هستی ، به او احترام بگذار و در غیر این صورت هرگز آنجا نرو .

4ـ اگر مهمانت مزاحم توست ، با او بدون شفقت و با بیرحمی رفتار کن .

5 ـ برای کسی پیشقدم نشو مگر آنکه به تو تمایل نشان دهند .

6ـ هرگز چیزی را که متعلق به تو نیست برندار ، مگر آنکه داشتن آن برای کسی سخت است  و از تو می خواهد آن را بگیری.

7ـ اگر از جادو برای کسب خواسته هایت به طور موفقیت آمیزی استفاده کرده ای آن را اعتراف کن ، اگر بعد از به دست آوردن خواسته هایت قدرت جادو را نفی کنی ، تمام آنچه به دست آورده ای را از دست خواهی داد .

8ـ هرگز از چیزی که نمی خواهی در معرض آن باشی شکایت نکن .

9ـ کودکان را آزار نده .

10 ـ حیوانات ـ غیر انسان ـ را نکش مگر آنکه مورد حمله قرار گیری و یا برای شکار .

11ـ وقتی در سرزمینی آزاد قدم بر می داری کسی را آزار مکن ، اگر کسی تو را مورد آزار قرار داد از او بخواه که ادامه ندهد . اگر ادامه داد نابودش کن .

خشونت در شیطان پرستی :

توصیه ای که شیطان پرستان به اطرافیانشان می کنند ، شنیدن آهنگ های تند ، همراه با خشونت است . آنها موظف اند همیشه خشم و نفرت خود را نسبت به مسیح و سایر مقدسات اعلام کنند . آنها خود را بی خانمانی بیابانگرد می پندارند که از عشق و محبت متنفرند . آنان خوانندگان بسیار خشنی که در صدایشان می توان غرش را شنید ، سمبل قدرت شیطان پرستی می دانند و معتقدند که این خواننده ها پیام شیطان را به آنها می رسانند . شیطان پرستان می خواهند کمبود و نیاز خود را با خشونت زیاد رفع کنند . اهانت به ادیان به عنوان آزادی بیان در تضعیف های خوانندگان آنها ترویج و تبلیغ می شود . امروزه گروهای شیطان پرست عملاً پرچم جنگ با خدا را برافراشته اند .

پنتاگرام :

ستاره پنج پریا  پنتا گرام یکی از مهمترین ، قدرتمند ترین و ماندگارترین سمبل ها در تاریخ بشر است . این علامت در فرهنگ و تمدن باستان مایان های آمریکای لاتین ، هند و چین مصر و یونان از مهمترین و پر معناترین علامت ها بوده است .

مردمان قدیم اعتقاد داشتند که این علامت معنایی روحانی و غیر مادی دارد . بعدها پنتاگرام به عنوان سمبل ربّ النوع زیبایی ونوسی نیز شهرت یافت .

خصوصیت منحصر به فرد که این سمبل را تا به امروز ماندگار کرده ، وابستگی شدید و همه جانبه آن به مسائل مقدس و خدایی آن است که در مقاطع زمانی مختلف و بین اقشار و نسلهای گوناگون کاربرد داشته است.

در دوره رنسانس اعتقادات عجیب و خرافات گونه نسبت به طلسم ستاره پنج پر به بیشترین حد خود رسید و باورهای مردم تا جایی پیش رفت که پنتاگرام را علامتی الهی از سوی خدا پنداشتند در حال حاضر رایج ترین مذاهبی که پیروان آن از پنتاگرام استفاده می کنند گروه های ویکان ها ، نئوپاگان ها و شیطان پرستان هستند . پنتاگرام در شیطان پرستی ، نمادی پیچیده است که از ترکیب ستاره پنج پر با سر بُز به وجود آمده است و این نوع استفاده در عین این که جدیدترین مورد استفاده از پنتاگرام است به همان اندازه ،  شناخته شده ترین وجدال آمیزترین نوع استفاده از پنتاگرام نیز به شمار می آید . پنتاگرام شیطانی همیشه وارونه است با یک رأس رو به پائین و دو رأس رو به بالا . استفاده از پنتاگرام به عنوان یک نشان و علامت شیطانی به نیمه دوم قرن بیستم برمی گردد.

 این علامت نشانی از جادوی سیاه است که حاکی از پیروزی ماده و آرزوهای فردی بر عقاید و تعصّبات دینی و مذهبی است. در شیطان پرستی مدرن شاهد اتخاذ کردن روش های فردی و توجه بیشتر به شخص هستیم .